Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Produktinformationen

Capturing the development of a rising star in the art world, Anna Weyant unveils the artist s sharp-witted commentary on the representation of women in pop culture and the art historical canon. This book chronicles six years of Weyant s artistic output and is the most comprehensive publication about her painting practice to date.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-0-8478-3249-1
ProduktartBuch
EinbandGebunden
Erscheinungsdatum03.04.2024
Seiten220 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 25 mm, Höhe 31 mm, Dicke 20 mm
Gewicht1462 g
WarengruppeKunst
KategorieKunst
Weitere Details

Kritiken und Kommentare

Über die Autorin/den Autor

John Elderfield is chief curator emeritus of painting and sculpture at New York s Museum of Modern Art and was the inaugural Allen R. Adler, Class of 1967, Distinguished Curator and Lecturer at the Princeton University Art Museum, New Jersey. He joined Gagosian in 2012 as a senior curator for special exhibitions. Naomi Fry is a staff writer at the New Yorker, where she writes about culture in its various forms. Yvonne Owens writes about art, culture, emotional histories, and the philosophy of art. Her publications to date have focused mainly on representations of women and the gendering of evil in classical humanist discourses. Her most recent book is Abject Eroticism in Northern Renaissance Art: The Witches and Femmes Fatales of Hans Baldung Grien (Bloomsbury, 2020). Edward Steed is a cartoonist. He has been contributing cartoons and covers to the New Yorker since 2013.

Schlagworte

Vorschläge

Zuletzt von mir angeschaut