ACHTUNG: Wartung im Hintergrund noch ca. 11 Minuten aktiv. Artikel, die zu Warenkorb/Merkliste hinzugefügt werden, sind erst nach Abschluss der Wartung sichtbar.
Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Diagnostic Competence of Mathematics Teachers

Unpacking a Complex Construct in Teacher Education and Teacher Practice
eBookPDFElectronic Book
Verkaufsrang13149inPedagogy (eBook)
CHF118.00

Produktinformationen

This book examines the various areas of mathematics education and neighboring disciplines that have recently contributed to a better understanding of the still vague construct of diagnostic competence. The work addresses the nature, development and effect of diagnostic competence in mathematics instruction, with a focus on the professional development of teachers.
Weitere Beschreibungen

Details

Weitere ISBN/GTIN9783319663272
ProduktarteBook
EinbandElectronic Book
FormatPDF
Format HinweisWasserzeichen
Erscheinungsdatum09.11.2017
Auflage1st ed. 2018
Reihen-Nr.11
Seiten265 Seiten
SpracheEnglisch
IllustrationenVI, 265 p. 65 illus., 16 illus. in color.
WarengruppeEnglish
Weitere Details

Reihe

Kritiken und Kommentare

Über die Autorin/den Autor

Timo Leuders is professor of mathematics education and vice president for research at the University of Education Freiburg, Germany. His research interests comprise the psychology of teaching and learning of mathematics at secondary level and pre-service and in-service teacher education.

Juliane Leuders is a lecturer at the Institute of Mathematics education at the University of Education Freiburg, Germany. She earned a doctoral degree at the Faculty of Rehabilitation sciences at TU Dortmund University. In research and teaching, she focusses on inclusive education, mathematics education, and early childhood education.



Kathleen Philipp is professor for teaching and learning of mathematics at the University of Applied Sciences and Arts of Northwestern Switzerland, School of Education. The focus of her research is on mathematical thinking of students and on competences of mathematics teachers at primary level.

Weitere Produkte von Leuders, Timo

Hrsg.

Vorschläge

Zuletzt von mir angeschaut