Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
The Routledge Handbook of Language and Youth Culture
ISBN/GTIN

The Routledge Handbook of Language and Youth Culture

BuchGebunden
Verkaufsrang16543inSoziologie
CHF320.10

Produktinformationen

The Routledge Handbook of Language and Youth Culture offers the first essential grounding of critical youth studies within sociolinguistic research. It is an invaluable resource for advanced students and researchers in disciplines including Sociolinguistics, Linguistic Anthropology, Multilingualism, Youth Studies and Sociology.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-0-367-76414-2
ProduktartBuch
EinbandGebunden
Erscheinungsdatum15.12.2023
Auflage1. A.
Seiten476 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 174 mm, Höhe 246 mm
Gewicht1060 g
IllustrationenFarb., s/w. Abb.
WarengruppeBeziehungen
KategorieSoziologie
Weitere Details

Reihe

Kritiken und Kommentare

Über die Autorin/den Autor

Bente A. Svendsen is Professor of Multilingualism and Second Language Studies at the University of Oslo. Her research interests include citizen science, multilingualism in society across the lifespan, particularly among young people, in the family, in education and in public discourse. She is author of The dynamics of citizen sociolinguistics´ (Journal of Sociolinguistics, 2018), the book Multilingualism - A Blessing and a Burden (2021, in Norwegian), co-editor of Language, Youth and Identity in the 21st Century (2015) and co-author of Multilingualism and Ageing (2020).Rickard Jonsson is Professor and Head of Section at the department of Child and Youth Studies at Stockholm University. His work explores masculinity, sexuality, race and language use in multilingual classrooms, in texts ranging from critical perspectives on narratives of failing boys in school, to students´ play with tabooed language in Swedes can´t swear´ (2018) in Journal of Language, Identity & Education, or humor and affect in Fear, anger and desire´ (2021) (together with Franzé and Sjölom) in Language in Society.

Weitere Produkte von Svendsen, Bente A.

Hrsg.

Schlagworte

Vorschläge

Zuletzt von mir angeschaut