Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Teaching and Learning Through the Holocaust

Thinking About the Unthinkable
eBookPDFElectronic Book
Verkaufsrang8899inPedagogy (eBook)
CHF100.50

Produktinformationen

This book serves as a critical resource for educators across various roles and contexts who are interested in Holocaust education that is both historically sound and practically relevant. As a collection, it pulls together a diverse group of scholars to share their research and experiences. The volume endeavors to address topics including the nature and purpose of Holocaust education, how our understanding of the Holocaust has changed, and resources we can use with learners. These themes are consistent across the chapters, making for a comprehensive exploration of learning through the Holocaust today and in the future.

Anthony Pellegrino is Associate Professor of Education at the University of Tennessee, USA.

Jeffrey Parker is Program Coordinator at the Levine Institute for Holocaust Education, United States Holocaust Memorial Museum in Washington, D.C., USA.
Weitere Beschreibungen

Details

Weitere ISBN/GTIN9783030726362
ProduktarteBook
EinbandElectronic Book
FormatPDF
Format HinweisWasserzeichen
Erscheinungsdatum16.12.2022
Auflage1st ed. 2022
Seiten258 Seiten
SpracheEnglisch
IllustrationenXVII, 258 p. 11 illus., 6 illus. in color.
WarengruppeEnglish
Weitere Details

Reihe

Kritiken und Kommentare

Über die Autorin/den Autor

Anthony Pellegrino is Associate Professor of Education at the University of Tennessee, USA.

Jeffrey Parker is Program Coordinator at the Levine Institute for Holocaust Education, United States Holocaust Memorial Museum in Washington, D.C., USA.

Vorschläge

Zuletzt von mir angeschaut